بیمه های عمر انفرادی

  • بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری
  • بیمه نامه عمر ساده زمانی و مانده بدهکار

 

الف- بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری

آيا تا به حال برای تأمين مالي ايام بازنشستگی فكر كرده‌ايد؟ آيا مايل نيستيد علاوه بر حقوق بازنشستگی و پاداش های پايان خدمت، سرمايه يا مستمری به عنوان مكمل آن داشته باشيد؟ برای تأمين آتيه فرزندان تان و فراهم آوردن سرمايه‌اي مناسب برای آنان چه برنامه‌ای داريد؟ براي كاهش تبعات ناگوار حوادث و اتفاقات چه برنامه‌اي داريد؟ آيا مي‌دانيد درمان بيماری های صعب العلاج چه مخارج سنگينی دارد؟ قطعاً بارها به اين موضوعات فكر كرده‌ايد و معمولاً تلاش می كنيد تا با پس‌انداز مبالغ مختلف، پشتوانه مالي مناسبي برای خود و خانواده فراهم كنيد اما همواره نگران آن هستيد كه با وجود تورم ارزش پس‌اندازها كاهش خواهد يافت. برای حفظ ارزش پس‌اندازهای خود چه راه‌حلی داريد؟ بيمه عمر و سرمايه‌گذاری بیمه نوین اين امكان را برای شما فراهم آورده است كه با پس‌انداز مبالغ اندك، ضمن استفاده از پوشش‌های بيمه‌ای و كاهش تبعات سنگين حوادث و اتفاقات ناگوار زندگی، امكان سرمايه‌گذاری حق‌بيمه‌های پرداختي فراهم گردد تا بدين ترتيب ضمن حفظ قدرت خريد پس‌اندازها، سرمايه‌ای مطمئن و مناسب برای استفاده شما و يا ديگر اعضای خانواده تشكيل گردد.

بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری چیست؟

شما بر پايه نيازهاي خود و خانواده، در ابتدا ميزان سرمايه لازم برای پوشش خطر فوت را انتخاب می كنيد و با توجه به توان مالی خود، مبالغ حق بيمه و نحوه پرداخت آن را برمی گزينيد. حق بيمه‌های پرداختی شما پس از كسر حق بيمه لازم برای پوشش فوت و پوشش های اضافی به اندوخته سرمایه گذاری شما افزوده می شود.

 اندوخته سرمايه‌گذاری شما با اختصاص نرخ سود تضمينی انباشته شده و طی سال های بعد با افزوده شدن حق‌بيمه‌ها و سود آنها افزايش يافته و سرمايه‌ای مناسب و مطمئن برای رفع نيازهای احتمالی و برنامه‌های آينده شما خواهد بود.

 در پايان مدت بيمه، موجودی اندوخته سرمايه‌گذاری و سود آن به اضافه مبالغ اضافی ناشي از تخصيص سود مشاركت در منافع به شما پرداخت می شود. در صورت فوت بيمه‌شده در خلال مدت بيمه نيز، سرمايه بيمه‌ای به علاوه موجودی اندوخته سرمايه‌گذاری در هر زمان به بازماندگان يا افراد تعيين شده، پرداخت خواهد شد.

 

 ب- بیمه نامه عمر ساده زمانی

ما همواره نگران وضعيت خانواده خود هستيم و برای بهبود شرايط زندگي آنها تلاش می كنيم. مطمئناً زندگی بدون بيم و هراس لذت بيشتری خواهد داشت، اما خطرات و حوادث، بخش جدايی ناپذير زندگی ماست. بدین منظور بايد جهت كاهش تبعات اين خطرات و حوادث چاره‌ای انديشيد. همه ما بارها به كيفيت زندگي و سرنوشت خانواده خود، در صورتی كه ما را از دست بدهند، فكر كرده‌ايم. آيا برای كاهش اين نگرانی ها راه حلی وجود دارد؟

 

 بيمه عمر ساده زمانی برای شما بهترين گزينه است اگر

  •   نان‌آور خانواده‌تان هستيد
  •  بدون شما، خانواده‌تان زندگی سختی خواهند داشت
  • صاحب مشاغل پر مخاطره هستيد
  •  بيمه‌ای با حداقل پوشش ها و كمترين هزينه را جستجو می كنيد

 

بیمه عمر ساده زمانی چیست؟

در ابتدا شما بر اساس نيازها و نحوه زندگی خود تعيين می نمایید كه در صورت بروز اتفاقی ناگوار (فوت به هر علت)، خانواده‌تان به چه ميزان تأمين مالي نيازمندند. سپس تصميم مي‌گيريد كه تا چه مدت می خواهيد در این خصوص رفع دغدغه نموده و از این پوشش برخوردار باشيد. پس از تعیین موارد ذکر شده و خرید بیمه نامه عمر ساده زمانی، در صورت وقوع فوت در خلال مدت تعيين شده، بلافاصله سرمايه بيمه به كساني كه از قبل تعيين كرده‌ايد پرداخت خواهد شد. در واقع در اين بيمه‌نامه، اطمينان خاطر مهمترين چيزي است كه با پرداخت حق‌بيمه بدست می آورید. در مقايسه با تعهد شركت بيمه، شما حق بيمه ناچيزی مي‌پردازيد. اين بيمه‌نامه، كمترين حق بيمه را در مقابل ارائه پوشش خطر فوت دارد. مبلغ لازم جهت خریداری این بیمه نامه به صورت یکجا در ابتدای مدت تعیین شده پرداخت می گردد. لازم به ذکر است مبلغ مذکور قابلیت پرداخت به صورت اقساطی طی یکسال را نیز خواهد داشت.

 

ویژگی های بیمه عمر ساده زمانی

  • پرداخت سرمايه در صورت فوت بيمه‌شده به هر علت
  • پرداخت سرمايه به صورت مستمری
  • مصون بودن سرمایه بیمه از ادعای طلبکاران
  • معافيت های مالياتی (ماده 136 و 137 قانون مالیات های مستقیم)
  • معافيت از قوانين انحصار وراثت

 

بیمه نامه عمر مانده بدهکار

اين بيمه نامه در راستاي جبران تعهد بازپرداخت وام در بانك ها و مؤسسات مالی تهيه و ارائه شده است. در وام هايی كه به اقساط مستهلك می شوند، اگر بيمه‌شده قبل از پايان مدت وام فوت شود، بديهی است كه پرداخت بقيه اقساط به عهده بازماندگان قرار می گيرد. در بيمه عمر مانده بدهكار، بيمه‌گر متعهد می شود كه در صورت فوت وام گيرنده در هر زمان از دوره بازپرداخت وام، مابقی تعهدات وام وی را به بانك يا مؤسسه مالی مورد نظر بپردازد.

 

ویژگی های بیمه نامه عمر مانده بدهکار

  • پرداخت مانده بدهی وام بیمه شده در صورت فوت
  • ايجاد احساس آرامش خاطر در خصوص عدم انتقال بدهي های فرد وام گيرنده به خانواده وی پس از فوت فرد
  • اطمينان مؤسسات وام دهنده از دريافت كامل وام هاي پرداختی به افراد، در صورت فوت آنان